Nordnetdirekt
Jag använder mig utav olika depåer och kapitalförsäkringar. Jag har en liten summa för mindre affärer på Nordnetdirekt.
Dock börjar jag tveka på om jag ska fortsätta med det på grund av den dåliga servicen. Visst man får det man betalar för men det vore bra om de hade läskunnig personal.
Här om dagen mailade jag in till deras kundtjänst eftersom kurserna inte stämde på en aktie.
Fick tillbaka ett svar där det tydligt framgick att den som svarade inte hade läst mailet och antog att jag inte visste hur aktiemarknaden fungerar…
Jag skickade in ett mail samma dag som tele2 handlades utan utdelning. Anledningen var att kursen visades fel på aktien.
Nordnetdirekt visade att aktien gått upp +3,18%
Samma tidpunkt visade Avanza och di.se att aktien gått ner -15,2%
Svaret jag fick var följande:
Hej,
Tack för ditt meddelande!
Den 17 maj aktien handlades exklusive rätt till utdelning och därför kursen gick ner.
Nordnet önskar dig en trevlig dag!
Med vänlig hälsning
XXXX
Nordnet Kundservice
Tog bort namnet på den som svarade för jag inte vill hänga ut någon enskild person.
En dag som denna är man glad att man sålt sina nordnet aktier.
LOL. Avanza har underbart bra support. Har skickat minst 20-30 mail till dem och alltid fått bra och snabba svar.
Jag har också varit med om att Nordnetdirekt gett mig dåliga svar. Lång tid att få svar också. När man handlar vill man ha svar direkt inte 2-3 dagar senare. De borde införa webchat.
Hej
Först och främst vill jag be om ursäkt för att ditt ärende inte hanterades korrekt.
Vid en x-dag så får vi in väldigt många mail med kunder som undrar vad som hänt med aktien och personen som svarat dig måste gjort ett antangande utan att kontrollera. Ovanstående är ingen ursäkt för den felaktiga hanteringen av ditt ärende.
Det bästa vid akuta ärenden är att ringa in till oss. Då har vi möjlighet att få mer information om ärendet och kan förhoppningsvis lösa ert ärende direkt.
Ni får gärna höra av er om det skulle vara något som är fel, ni är missnöjda med eller om ni har några förslag hur vi kan förbättra vår tjänst.
Fråga gärna efter mig.
mvh
Nordnet
Petter
08 506 33 000
Vilket konstigt inlägg från Petter.. Ni har helt enkelt inte möjlighet att hantera mailen utan ber oss ringa. Det där kan väl ändå inte anses vara en "akut" fråga utan borde ha gått att svara på per mail…